Yunanistan´da, koalisyon hükümeti ortaklarından Demokratik Sol (DİMAR), Batı Trakya´da bir an önce Türkçe ve Yunanca eğitim verecek iki dilli anaokulları açılmasını istedi.BATI TRAKYA´DA 2 DİLLİ EĞİTİM SORUNU Yunanistan´da, koalisyon hükümeti ortaklarından Demokratik Sol (DİMAR), Batı Trakya´da bir an önce Türkçe ve Yunanca eğitim verecek iki dilli anaokulları açılmasını istedi. Yunanistan´da, koalisyon hükümeti ortaklarından Demokratik Sol (DİMAR), Batı Trakya´da bir an önce Türkçe ve Yunanca eğitim verecek iki dilli anaokulları açılmasını ve bu yıl anaokulu eğitimi almadıkları gerekçesiyle Rodop ve İskeçe illerinde ilkokul birinci sınıfa kayıtları yapılmayan azınlık mensubu öğrencilerin kayıtlarının yapılmasını istedi. DİMAR´ın, İskeçe il teşkilatından yapılan yazılı açıklamada, Yunanistan´da, 2008 yılında uygulanmaya başlanılan zorunlu anaokulu eğitiminin, ülke çapında pedagojik açıdan olumlu etkileri olmakla birlikte, ana dili Yunanca olmayan azınlık mensubu çocuklar için iki dilli anaokulu bulunmayan Batı Trakya bölgesinde ciddi sorunlara neden olduğu belirtildi. Bölgede iki dilli anaokulu bulunmaması nedeniyle çocuklarını devlet anaokullarına göndermeyen azınlık mensubu velilerin sayısının gittikçe arttığı, bu durumun da çocukların ilkokullara kayıtlarında sorun yarattığına dikkati çekilen açıklamada, "Ana dili Yunanca olmayan büyük sayıda hemşehrilerimizin ikamet ettiği Trakya bölgesinde anaokullarının çocukların dilini bilen eğitimcilerle kadrolandırılmaları öngörülmüş olması gerekirdi" denildi. DİMAR, "Eğitim alanının, dogmatizm anlayışlar ve ufak politik çıkarlar için bir tartışma alanı oluşturamayacağının herkes tarafından anlaşılması gerektiğini" kaydettiği açıklamasında, şu ifadelere yer verdi: "Devlet artık gözünü kapatamaz. Devlet, bölgedeki anaokullarını iki dilli olmaları yönünde kadrolaştırarak sorunu çözmek mecburiyetindedir. Azınlık da devletin yasalarına uymak zorundadır. Yeni eğitim yılının başlamasına rağmen okullarda ders izleyemeyen çocuklar, nereden gelirse gelsin, takıntıların sonuçlarına ve dogmatizmlere maruz kalmamalıdırlar. Eğitim Bakanlığı, bir an önce ve mümkünse bu eğitim yılı içerisinde (gelecek yıl mutlaka), bu soruna uygun bir pedagojik çözüm bulunarak, çocukların ana dilini bilen eğitimcilerle kadrolandırılması için tüm ilgili eğitim kurumlarıyla diyalog başlatacağını ve bu yıl anaokuluna gitmeyen çocukların derslerden mahrum kalmamaları için ilkokullara kayıtlarının yapılacağını taahhüt etmelidir". Batı Trakya´da, bu yıl anaokulu eğitimi almadıkları gerekçesiyle Rodop ve İskeçe illerinde bazı azınlık mensubu öğrencilerin, ilkokul birinci sınıfa kayıtlarının yapılmaması Türk azınlık içerisinde tepkilere neden olmuştu. Dostluk Eşitlik ve Barış Partisi´nden (DEB) yapılan açıklamada, ortaya çıkan durumun, azınlık eğitimindeki sorunların çözümü için yapılan çağrılara Yunan devletinin duyarsız kalmasının bir sonucu olduğu belirtilerek, "Lozan Barış Antlaşması ve diğer uluslararası anlaşma ve sözleşmeler gereğince Yunanistan devletinin, zorunlu eğitim kapsamında, azınlığa Türkçe ve Yunanca dilinde eğitim hakkını tanımak ve bu eğitimi sağlamak zorunda olduğu" ifade edilmişti. Yunanistan´da, 2006 yılında çıkarılan 3518 sayılı yasa, farklı dile, dine ya da etnik azınlığa mensup çocuklar arasında ayırım yapmadan 5 yaşını tamamlamış bütün çocukların anaokuluna gitmesi zorunluluğu getiriyor. 1923 Lozan Antlaşmasıyla kendi okullarını kurma ve yönetme hakkına sahip azınlığın Türkçe ve Yunanca dillerinde eğitim veren iki dilli azınlık anaokullarının açılması talebi ise kabul edilmiyor. Yunanistan´da ayrıca, zorunlu eğitim 6 artı 3 temelinde 9 yıl olarak uygulanırken, Türk azınlığı için bu süre altı yılla (ilkokul) sınırlı tutuluyor. Batı Trakya´da, azınlık mensubu Türk çocuklarının büyük bölümü 6 yıllık ilköğretimin ardından İskeçe ve Gümülcine´de bulunan iki azınlık lisesinin yetersiz kalması nedeniyle orta ve lise eğitimlerini Yunanca eğitim veren devlet okullarında sürdürüyor.
(AA) |
1075 kez okundu |
Yorumlar |
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın |